NAJPROSTSZA GORĄCA CZEKOLADA I PIES NA ŚWIETA

Dzień dobry po kolejnej krótkiej przerwie :)  Dziś znów pojawia się przepis inspirowany książką, tym razem jednak nie kulinarną. W nasze rę...

Dzień dobry po kolejnej krótkiej przerwie :) Dziś znów pojawia się przepis inspirowany książką, tym razem jednak nie kulinarną. W nasze ręce trafił bowiem Camerona WBruce "Psiego najlepszego: czyli Był sobie pies na święta" (LINK do strony wydawnictwa) Szczerze mówiąc trochę broniłam się przed tym wydawnictwem (w sensie książką). Najpierw przeczytał ją mój 8-letni syn Staś, który pochłania w wprost wszelką literaturę, nawet tą która jest klasyfikowana powyżej jego kategorii wiekowej. Pierwsza książka na prawdę wciągnęła mnie, próba wejście w psią psychikę była świetna, choć  niuanse relacji pomiędzy ludźmi  były o wiele mniej ciekawe. Myślałam, że kolejna psia książka tego samego autora będzie odcinaniem kuponów od sukcesu tej poprzedniej. I tak pełna obaw usiadłam do lektury, którą skończyłam tego samego wieczoru. Po prostu nie mogłam oderwać się od lektury. Odniosłam wrażenie jakbym obejrzała świetny amerykański film, który został skrojony idealnie by wciągnąć mnie w swój świat, zabawić w prawić w dobry nastrój i po prostu niezobowiązująco zakończyć przygodę. Mamy tu znów miłość między psami człowiekiem, bohatera który przechodzi przemianę i dostej nowe, lepsze życie dzięki relacji z czworonogami. Nie jest to literatura może dla intelektualistów szukających w literaturze głębi, ale świetne czytadło, napisane tak że po prostu płynie się wraz z fabułą. I bez wątpienia pozycja dla miłośników psów, którzy chcą także książkach odnaleźć czułość i przyjaźń między zwierzęciem a człowiekiem. Taka niezobowiązująca literatura pod choinkę.


Z tą  ciepłą i słodką książka kojarzyła mi się doskonale gładka gorąca czekolada z cynamonem, nasz jesienno-zimowy przysmak. Gorąca czekolada była już na blogu dwa razy, ale w tak prostej wersji chyba jeszcze nie. Staś nie lubi posmaku masła orzechowego z przepisu na orzechową gorącą czekoladę (LINK do przepisu), a jest mam chyba jednak uczulenie na orzechy laskowe, które pojawiły w przepisie opublikowanym na blogu Stowarzyszenia Otwarte Klatki wraz z innymi przepisami na chłodne dni (LINK do bloga).W ogóle gorąca czekolada to nasze comfort food dostarczające mnóstwa energii i doskonałego smaku w szare jesienno-zimowe dni.
 

Ta przepyszna i gęsta czekolada do picia, którą chciałam Wam dziś pokazać, jest:

intensywnie czekoladowa
gęsta
aksamitnie gładka
wymagająca tylko sześciu składników
bardzo łatwa do przygotowania

Zapraszam na prościutki przepis!

NAJPROSTSZA GORĄCA CZEKOLADA - PRZEPIS

Kategoria przepisu: deser
Kuchnia: wegańska, międzynarodowa, bezglutenowa
Czas przygotowania:  10 minut 
Ilość porcji: 3-4 porcje
Stopień trudności: łatwe

SKŁADNIKI 

2 szklanki mleka roślinnego (tutaj owsiane)
1 tabliczka gorzkiej czekolady
2 łyżki budyniu lub mąki kukurydzianej
2 czubate łyżki kakao (można pominąć)
2 łyżki dowolnego słodzika (lub mniej jeśli czekolada jest już słodka, tutaj ksylitol)
cynamon

PRZYGOTOWANIE

1,5 szklanki mleka roślinnego wlewamy do garnka, podgrzewamy do wrzenia.

Garnek ściągamy z ognia, dodajemy czekoladę, cynamon  oraz słodzik i mieszamy aż do rozpuszczenia.

W ½ szklanki zimnego mleka rozpuszczamy budyń oraz kakao, mieszamy aż nie będzie grudek.

Wlewamy do gorącego mleka, znów podgrzewamy. Gotujemy 2-3 minuty ciągle mieszając aż czekolada zacznie wyrażnie gęstnieć.

Podajemy w filiżnakach gorąca lub po delikatnym przestudzeniu.

Smacznego :)
NOTATKI

Do czekolady na tym samym etapie co cynamon dodajemy szczyptę soli, masło orzechowe, nierafinowany olej kokosowy, chilli lub kardamon.

Jeśli dodamy tłuste mleko kokosowe z puszki czekolada będzie jeszcze gęstsza i aksamitna.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. czekolada i pies ..głupia nazwa i reklama.To przeciez dla psa trucizna..śmiertelne zejście!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorącą czekoladę polecamy tylko właścicielom czworonogów, jestem pewna że oni już sami potrafią o nie zadbać tak dobrze jak bohater książki ;)

      Usuń