LIKIER KAWOWY Z MLEKIEM ROŚLINNYM

Czym byłby polski świąteczny stół bez alkoholu? Pytanie jest trochę niepoważne oczywiście. Wiem, że temat alkoholu jest dość bolesny w naszy...

Czym byłby polski świąteczny stół bez alkoholu? Pytanie jest trochę niepoważne oczywiście. Wiem, że temat alkoholu jest dość bolesny w naszym  kraju, ale na prawdę święta kojarzą mi się z dzieleniem nie tylko potrawami ale i trunkami. Oczywiście tradycyjnie polski elementem świątecznego stołu jest  wódka. Choć najczęściej pijamy wino, to w święta mam zawsze ochotę na coś słodszego.


W mojej rodzinie kultywowana jest tradycja przygotowywania słodkich nalewek i likierów, którymi raczono się na święta. Zawsze lubiłam delikatniejsze niż nalewki likiery. Jako weganka mam ograniczoną możliwość zakupu takowych trunków. Domowe przygotowanie likieru naprawdę nie jest jednak trudne, zarówno tego tradycyjnego jak i wegańskiego. Wystarczy kilka roślinnych składników dostępnych w każdym większym sklepie (no może prawie, ale w Biedronce już tak ;), garnek i dowolna butelka. Potem trzeba potrzymać tylko likier w lodówce, przelać do odpowiedniej butelki i gotowe. Na święta Wielkiej Nocy przygotowałam ajerkoniak (LINK do przepisu), tym razem pokusiłam się o przygotowanie likieru kawowego, a to jeden z moich ulubionych. Jest idealny, kawowy i słodki, jak cukiereczek Wedla z dawnej wedlowskiej mieszanki.



Jedna butelka już poszła na degustację i podbiła serca uczestników pewnego przedwigilijnego spotkania, kolejna czeka w lodówce na święta. Muszę jeszcze odtworzyć mój ulubiony likier na bazie krówek i będę szczęśliwą weganką :)

A dziś zapraszam Was na kawowy likier, który jest:
słodki i smakowity
mocno kawowy
łatwy w przygotowaniu
idealny na święta i prezent




KREMOWY LIKIER KAWOWY

Kategoria przepisu: alkohol, likier 
Kuchnia: wegańska, bezglutenowa ;)
Czas przygotowania: 25 minut
Czas oczekiwania: min. 2 godziny
Ilość: 1 butelka 
Stopień trudności: łatwe

SKŁADNIKI 
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego (40 g)
  • 100 g (pół szklanki) cukru (tutaj trzcinowy, można spróbować z ksylitolem)
  • 600 ml (2 i 1/4 szklanki) mleka roślinnego (najlepiej sojowego)
  • 4 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 250 ml (1 szklanka) rumu (najlepiej białego, tutaj ciemny, a raczej złoty z Biedronki ;) lub wódki
x
PRZYGOTOWANIE

Budyń i cukier wsypujemy do kubka, dodajemy 1/4 szklanki zimnego mleka, mieszamy.

Resztę mleka wlewamy do garnka, gotujemy i zdejmujemy z ognia.

W międzyczasie kawę rozpuszczamy w 100 ml gorącej, lecz nie wrzącej wody.

Dodajemy rozpuszczony budyń z cukrem, mieszamy, stawiamy znów na palnik.

Podgrzewamy na małym ogniu 1 minutę, cały czas intensywnie mieszając.

Zdejmujemy z ognia, dodajemy rum, mieszamy dokładnie.

Wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godzin. Przelewamy do ozdobnej butelki.

Smacznego ;)


NOTATKI

W zeszły roku próbowałam z kawą mocno zaparzoną z drippa, ale smak kawy był dość słaby, dlatego kupiłam speclajnie do likieru kawę rozpuszczalną. 




You Might Also Like

3 komentarze