PIKANTNE KOTLETY Z CIECIERZYCY

Ciecierzyca jest bogatym źródłem białka i żelaza. Wykazuje też liczne właściwości prozdrowotne: dzięki wysokiej zawartości  błonnika  roz...

Ciecierzyca jest bogatym źródłem białka i żelaza. Wykazuje też liczne właściwości prozdrowotne: dzięki wysokiej zawartości  błonnika rozpuszczalnego przeciwdziała zaparciom, sprzyja odchudzaniu, obniża ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu. Dzięki wysokiej zawartości tryptofanu, który jest bezpośrednio przekształcany w mózgu w "hormon szczęścia" serotoninę, ciecierzyca może być składnikiem diety przeciwdziałającej depresji. 

Kremowa konsystencja i delikatny smak są podstawą hummusu i falafeli. Te kotlety łączą składniki tych dwóch potraw, dzięki czemu są jednocześnie pikantne i delikatne. Do ich przygotowania użyto minimalnej ilości tłuszczów rafinowanych, ze względu na dodatek pasty tahini. 



KOTLETY Z CIECIERZYCY na 4 spore kotlety

SKŁADNIKI

1 puszka ciecierzycy lub szklanka ugotowanej 
1 duża marchewka
1 ząbek czosnku
Sok z ½ cytryny
½ szklanki zmielonych płatków owcianych (lub więcej)
1 łyżka tahini
1 łyżeczka kuminu
½ łyżeczka kolendry
½ łyżeczka chili
½ łyżeczka pieprzu
Sól
Olej roślinny

PRZYGOTOWANIE

1. Dusimy stratą na grubych oczkach tarki marchewkę i czosnek, zalewając taka ilością wody aby marchewka była przykryta. Marchewkę dusimy, aż będzie miękka, a woda odparuje. 
2. Do kielicha blendera dodajemy ciecierzycę, sok z cytryny i tahini, mielimy nie koniecznie na gładką masę.
3. Do zmielonej masy dodajemy uduszoną marchewkę, przyprawy i zmielone płatki. Jeśli masa będzie zbyt mało gęsta dodajemy więcej płatków. Doprawiamy solą do smaku.
4. Formujemy kotlety, w razie potrzeby zwilżając dłonie zimną wodą. 
5. Wstawiamy na 20-30 min do lodówki. 
6. Smażymy na patelni spryskanej lub natartej ok 1 łyżeczką tłuszczu. aż do uzyskania złotego koloru.

INFORMACJE

Kotlety można także upiec w piekarniku umieszczając je na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce i piekąc 20 minut w 180°C, przewracając kotlety na drugą stronę w połowie pieczenia. 



Można podać z kaszą czy ryżem i łagodną sałatką, które będą tłem dla pikantnych kotletów i uzupełniłem aminokwasów. Można także wykorzystać je jako kotlety do hamburgerów. Ja podałam z purée batatów i sałatką ze szpinaku i pomarańczy. Przepis na purée: gotujemy bataty (użyłam jednego bardzo dużego), dodajemy łyżeczkę oleju, 2 łyżki mleka roślinnego, szczyptę soli, pieprzu i bledniejemy lub rozgniatamy tłuczkiem do ziemniaków. 







You Might Also Like

2 komentarze


  1. W naszym prostym życiu Serce odgrywa bardzo specyficzną rolę. Teraz możesz uczynić swoje życie zdrowszym i nie ma tu miejsca na żadne kłopoty. Wszystko to jest możliwe przy pomocy AGBAZARA TEMPLE OF SOLUTION. Pomógł mi rzucić zaklęcie, które szybko leczy moje problemy z sercem. możesz również skontaktować się z nim pod adresem ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwonić do LUB WhatsApp na numer +2348104102662 i wyleczyć wszystkie rodzaje choroby jego potężnym zaklęciem voodoo.





























    OdpowiedzUsuń
  2. Wciąż pamiętam mój ból małżeństwa, kiedy mój mąż mnie opuścił, Dr.Agbazara z AGBAZARA TEMPLE przywróciła mi kochanka w zaledwie 2 dni, chcę tylko podziękować Wam za zaklęcie i spodziewamy się naszego pierwszego dziecka. Jeśli masz problemy małżeńskie, spróbuj skontaktować się z TEMPLE AGBAZARA: ( agbazara@gmail.com ) Lub WhatsApp mu na: ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń